Benvinguts a Rio, Cidade Maravilhosa

• Rio de Janeiro, Brasil

El setembre del 2014 se’ns van presentar l’oportunitat de fer un viatge diferent, una mica fora del que estem acostumats a fer ja que l’Albert i la Desi es van casar, i van decidir fer-ho a Búzios, en una platja paradisíaca al nord de Rio de Janeiro.

El divendres 19 de setembre va començar el viatge, i de la millor manera que ho hauria pogut fer. Vam tenir la sort de fer-lo amb gairebé tots els membres de la família de l’Albert. Bé, de fet només faltava ell, que ja feia dies que era per terres carioques acabant d’enllestir els últims preparatius pel gran dia. Tant en Marc com jo en guardem un record entre entranyable i divertit i és que ens van fer sentir com dos membres més de la seva tribu!

Logística familiar

Un cop arribats a Río, vam deixar les maletes al nostre allotjament i ens vam trobar amb els altres amics de la colla d’en Marc que també anaven al casament: en Prieto, en Jojo, en Zou i l’Ana, i amb ells vam gaudir d’un gran capvespre sopant a la platja de Copacabana, a la zona de Botafogo.

Trobada de banyolins a Rio

El dissabte 20 va ser el nostre dia productiu turísticament parlant… vam sortir a mig matí dels nostres allotjaments i a dalt d’una mini furgoneta vam recórrer les icones culturals i paisatgístiques de la Cidade Meravilhosa.

Vam començar fent una parada a l’Estadi Jornalista Mario Filho, Estadi Maracaná, inaugurat l’any 1.950 i seu de les copes del món de futbol d’aquell mateix any i del 2.014.

Estadi Maracaná, Rio de Janeiro, Brasil

La següent parada va ser al Sambódromo, un dels espais per esdeveniments a l’aire lliure més grans de la ciutat i que utilitzen principalment per les desfilades del carnaval. Té una llargada de 550 metres sobre els que cada escola de samba desfila aproximadament durant una hora i vint minuts. Sens dubte tal i com l’hem vist nosaltres no té massa interès però pels carnavals ha de ser una altra història…

Sambódromo, Rio de Janerio, Brasil

A aquesta foto de www.thousandwonders.net es pot apreciar el Sambódromo en tot el seu esplendor.

Catedral de Sao Sabastiao de RíoVam continuar la ruta fins a la Catedral do Sao Sebastiao do Río on vam quedar sorpresos en veure’n l’arquitectura amb estructura cònica i les quatre sèries de vitralls que van del terra al sostre.

I per alegrar una mica l’ànim després de la parada religiosa ens van portar fins al Barri de Santa Teresa perquè poguéssim pujar els 215 escalons decorats amb peces de ceràmica de diferents colors, forma i mides per l’artista xilè Jorge Selarón. L’autor, va definir l’Escadaria Selarón  com una obra viva i mutant ja que des del 1990, data d’inici, fins el gener de 2013, quan se’n va trobar el cos sense vida a sobre la mateixa escala, n’anava canviant les rajoles. S’han arribat a comptabilitzar més de 2.000 rajoles provinents de més de 70 països (entre ells, Catalunya i Espanya).

Escadaria Selarón, Rio de Janiero, Brasil

La següent parada ens va dur al cim del turó del Corcovado al Parque Nacional de la Tijuca on vam gaudir observant una de les set meravelles del món modern, l’estàtua del Cristo Redentor o Cristo de Corcovado. Inaugurada l’any 1.931, amb els seus 30 metres d’alçada està considerada l’estàtua d’Art decó més gran del món. A banda de l’espectacularitat en si mateixa, les vistes de la ciutat de Rio des del turó són impressionants i de visita obligada. La carretera que porta fins aquest punt turístic també és coneguda perquè ofereix una imatge global de la Favela Rocinha, una de les més grans de Rio.

Favela Rocinha sota el Crist Redentor, Rio de Janerio, Brasil

Crist Redentor al cim de Corcovado, Rio de Janeiro, Brasil

Vistes de Rio des del Crist Redentor, Rio de Janeiro, Brasil

Per acabar d’arrodonir la visita diürna a la ciutat, i quan ja es començava a diluir la claror del sol, vam agafar els dos telefèrics que ens van transportar fins al Pao d’açúcar. Des del cim d’aquest monòlit de granit i quars vam gaudir d’unes vistes espectaculars de la Bahía de Guanabara, la platja de Botafogo, Copacabana, el Cristo Redentor i una gran part de la ciutat.

Vistes de Río des del Pao de Açúcar

Però el dia no el vam acabar amb aquesta visita… després de descansar una estona, fer un bon sopar i alguna Caipirinha per agafar energia, vam tornar a pujar a la furgoneta que ens va dur fins a l’Escola de samba Salgueiro al barri d’Andaraí. Crec que puc parlar en nom dels 6 catalans que vam anar-hi aquella nit si afirmo que va ser una experiència sorprenent, divertida, exuberant i tremendament frenètica. Cap de nosaltres sabia ben bé què hi trobaria i a tots ens va entusiasmar! Si esteu pensant anar a Rio i teniu clar que voleu visitar el Cristo, les famoses platges i el Pao d’Açúcar, us recomano que afegiu la visita a una escola de samba com una més de les parades obligades, us sorprendrà!

Fent temps per anar a l'escola de samba, Rio de Janeiro, Brasil

Escola de Samba Salgueiro, rio de Janeiro, Brasil

El diumenge 21 vam passar un dia relaxat deixant caure la pluja i trobant-nos amb els nuvis i altres amics i familiars amb els que compartiríem el gran dia.

A primera hora de la tarda del dilluns 22 sortia el nostre transport fins a Búzios amb la qual cosa encara disposàvem d’unes horetes per acabar d’arrodonir la nostra estada a Rio. Vam decidir recórrer part del centre històric de la ciutat i així vam poder veure de prop el Teatro Nacional i parar a provar els dolços de la Confeitaria Colombo, un local inaugurat a finals del S. XIX amb molts tocs d’Art Nouveau que ens va transportar a una altra època.

Teatro Municipal, Rio de Janeiro, Brasil

Confiteria Colombo, Rio de Janeiro, Brasil

Encara dins aquesta segle, vam poder veure el Real Gabinete Português de Leitura, una institució creada per immigrants portuguesos a principis de segle per promoure la cultura portuguesa a la ciutat i que recull més obres en aquest idioma fora de Portugal.

Real gabinete portugués de leitura, Rio de Janeiro, Brasil

I de tornada a l’allotjament passejada per la platja d’Ipanema i pujada a l’Elevador do Morro do Contagalo.

Platja d'Ipanema, Rio de Janeiro, Brasil

Elevador do Morro do Cantagalo, Rio de Janeiro, Brasil

I va arribar el moment de deixar enrere la ciutat enrere i de fer el canvi de xip per tancar l’etapa de turista per passar a ser una colla d’amics que se’n van de casament d’una parella molt i molt especial.